Followers

Monday, 10 June 2013

17
Komen

KAU HAK AKU 11




HAI...MAAF LAMBAT GILA UPDATE..AGAK SIBUK SEDIKIT....MAAF JUGA SEBAB PENDEK SIKIT KALI INI...TAPI CIK PENULIS HARAP RINDU KORANG PADA IZZ IRFAN TERUBAT LA HIHIH SELAMAT MEMBACA...

Ibu Syazwina melihat wajah anaknya dengan perasaan pelik. Sejak bakal menantunya muncul, anak perempuannya itu berperangai ganjil sahaja.


Syazwina merenung ibunya. Dia mengharap pengertian yang mendalam daripada ibunya.

“Wina punya muka ni macam nak minta penampar je?” soal Ibunya.

Syazwina mengangguk kepala.

“Jangan nak mengarut!” geram ibunya.

“Ibu tampar la Wina. Wina masih tak percaya mereka dah sampai. Takut! Kejutlah Wina dari mimpi ngeri ini!” Syazwina masih setia di sisi ibunya di dapur.

Sementara itu, Izz Irfan, Izz Isfan dan Wafa baru sahaja keluar dari kereta mereka. Mereka di sambut ramah oleh ayah Syazwina.

“Sudah! Mengarut je Wina ni! Jom sambut kedatangan tetamu kita tu.” Ajak Ibunya.

“Tak nak ibu! Tak nak!” Syazwina menolaknya.

“Dah! Jom!” Ibunya menarik tangan Syazwina. Syazwina pula cuba melepaskan pegangan ibunya. Adegan itu tidak disengajakan dilihat oleh tetamu yang datang kerana Syazwina dan ibunya sudah di ruang makan.

Hati Izz Irfan berdebar-debar melihat tunangnya itu, Syazwina. Sangat cantik malam ini. Dia tersenyum melihat wajah cemas Syazwina.

“Izz...” sapa Ibu Syazwina. “Kembar kamu pun ada. Selamat datang.” Ibunya tersenyum. “Ini mesti Wafa. Alahai, comelnya!” puji Ibunya lagi.

“Mak cik apa khabar?” ramah Izz Irfan.

“Khabar baik. Jemput makan. Lama dah tunggu ni.” ajak Ibunya

“Saya pun tak sabar nak makan masakan mak cik ni.” Izz Isfan pula yang berkata. Pantas abangnya menyiku perut adiknya itu.

Izz Isfan membuat muka. Wafa pula hanya tergelak.

Mereka semua sudah duduk di ruang makan. Syazwina menghilang ke dapur.

“Abi kamu mana, Irfan?” soal ayah Syazwina (lupa nama ayah dia).

“Abi masih melancong dengan umi. Tak balik lagi.” Jawab Izz Irfan.

Muncul Syazwina menghidangkan makanan.

“Wina, hidang makanan untuk bakal suami tu.” Arah ayah Syazwina.

Syazwina mula buat muka

Izz Irfan tersenyum manis.

“Kau nak makan apa?” soal Syazwina dengan kasar. Ayah Syazwina hanya menjeling pada anak gadisnya itu.

“Sorry, hilang ingatan tadi. Okey dah ingat semula.” Gerun pula melihat jelingan maut ayah sendiri. “Abang nak makan apa? Wina hidangkan.” Lembut sahaja kata-kata Syazwina.

“Oh, nak makan sapagetti la! Kan abang ada minta sayang masakan..”

“Okcckk!” Syazwina terbatuk-batuk mendengar Izz Irfan membahasakan diri abang. Hampir tercekik air liurnya yang berada dalam tekak ini.

“Baiklah!” Syazwina menghidangkan spagetti itu.

“Kami berdua pun nak juga.” Pinta Izz Isfan dengan muka tak malu.

“Baiklah!”

Akhirnya Syazwina terpaksa duduk di sebelah Izz Irfan. Senyuman terpaksa di pamer dengan sukarnya. Tetapi dia teringat kata-kata Izz Irfan.

“Aku harap ia mencipta satu kenangan yang akan kita ingati...” kedengaran romantik suara Izz Irfan ketika itu di pendengaran Syazwina.

“Wina!” panggil ayahnya.

“Apa?! Apa?!” Syazwina terkejut kerana disergah begitu dengan tiba-tiba. Padahal diri sendiri yang termenung tak ingat dunia.

Disebabkan Syazwina terkejut dengan sergahan itu, dia tidak sengaja tertepis air sirap milik Izz Irfan lalu terkena pakaian lelaki itu yang kebetulan berwarna putih.

Ternganga mulut dan bulat mata Syazwina melihat kemeja putih milik Izz Irfan yang tercemar dengan air sirap merah akibat perbuatannya.

“Wina...” semua orang terkejut dengan kejadian itu. “Cepat ambil tisu!” Arah ayah. Wina pantas mencapai sekotak tisu.

“Maaf!” kata Syazwina. Wajahnya sedih.

“Tak apa.” balas Izz Irfan. Dia sempat memandang wajah mendung Syazwina. Comelnya muka dia. Mesti rasa bersalah ni. Hati Izz Irfan tersenyum.

“Wina, lap air tu. Mah, tolong ambil baju abang yang sesuai dengan Irfan. Kasihan basah macam ni.”

Syazwina tertunduk mengelap air yang tumpah. Dia rasa moodnya sangat teruk ketika ini. Adakah ini kenangan yang tercipta malam ini? Dia masih bersedih.

Selepas semua selesai. Mereka menyambung aktiviti makan yang terbantut sebentar tadi.

Izz Irfan memandang Syazwina. Gadis itu masih menundukkan wajahnya.

“Aku okey. Mana spagetti yang aku nak kau masak tu.” Bisik Izz Irfan di telinga Syazwina.

Syazwina memandang Izz Irfan. Lelaki itu memahami apa yang dirasainya. Lelaki itu juga mahu dia gembira semula.

“Biar saya hidangkan untuk awak...” Syazwina kembali tersenyum.

“Sedap. Lepas rindu aku pada masakan kau.” Bisik Izz Irfan lagi.

“Ehem!” ayah Syazwina berdehem apabila melihat adegan berbisik itu. Automatik wajah Izz Irfan merah. Dia sedar yang dia tak seharusnya rapat sangat dengan Syazwina.

“Terima kasih...”

Makan malam pun selesai. Tetamu yang datang kini, semua berkumpul di ruang tamu. Mereka berbual seketika. Syazwina hadir bersama minum malam pula.

“Susah-susah aje pak cik.” Ujar Izz Irfan. Asyik sekali dia melihat Syazwina yang tidak banyak cakap malam itu.

“Susah apanya, Irfan. Kamu kan bakal menantu pak cik.” Kata ayah Syazwina pula.

Tiba-tiba Syazwina rasa tersedak. Walaupun dia tahu hakikatnya mereka akan dikahwinkan tetapi dia masih tidak dapat menerima kenyataan ini.

“Wina, kenapa ni?” tegur Ibu.

“Tak ada apa-apa.” Syazwina memaksa dirinya tersenyum. Saat itu pandangan jatuh pada Izz Irfan. Dia terpana. Wajah Izz Irfan sangat serius. Kenapa ni? Aku ada salah cakap ke?

17 comments:

  1. best3 !!!! lama daa tggh n3 bru , cik writerr , kerap2 la selalu post KHA nie .. ssgguhhnye pnantian itu mnyeksakan >_<
    » eyla «

    ReplyDelete
  2. best lahh sngat.. tpi knp syazwina tu trkejut?? anything, it's really really best!! MANTOP


    >>fathin<<

    ReplyDelete
  3. bestttttttttt
    huhuhu suka dengan cerita ni sangat-II nak lagi.. nak lagi... (hentak-II kaki)
    kesian wina asyik tersedak je hehehehe...
    nnt lepas kahwin x de la tersedak lagi.. hihihi >_<

    ReplyDelete
  4. Kaki NOVEL X Kira DuniaSunday, June 30, 2013 12:46:00 pm

    NK LAGII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. bestnyer!!!! nak lagi-nak lagi......hihiihi

    ReplyDelete
  6. Please can you post more of this???!!! Best sngttt!!!

    ReplyDelete
  7. Nak lagi..best gilerr cite ni..♥♥♥

    ReplyDelete
  8. (Sha)
    nk lgi.. cpt sambung eh <3

    ReplyDelete
  9. Sis, sambung la cepat. Please :( - lyeha

    ReplyDelete
  10. sis...bila nk smbung??dah lama ni tnggu xsabar nak thu ksudahannya :-(

    ReplyDelete
  11. Sis, mana sambngannya? Saya xsabar nak baca :'(
    ~Eira~

    ReplyDelete
  12. sabar semua...sis baru nak mula bab 12.harap bersabar....

    ReplyDelete
  13. kak bab 12 please....

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya akak dah masukkan sehingga bab 15...

      Delete

jangan lupa komen...komen anda sangat bermakna bagi ria natsumi