Followers

Wednesday 3 February 2016

10
Komen

TEMA FANTASI : SUAMIKU VAMPIRE 6 & 7







SALAM... RIA MINTA MAAF SANGAT-SANGAT MENGHILANG BEGITU LAMA. LAPTOP RIA ROSAK DAN SEMUA CERITA RIA TULIS DALAM LAPTOP TU HILANG. RIA SANGAT TERTEKAN. KAU HAK AKU, KEKASIH TIDAK IKTIRAF, CINTA MOOD SILENT, KEBENCIAN DALAM HATI DAN CALON SUAMI KE DUA HILANG MACAM TU SAHAJA. MENANGIS GILA-GILA... USAHA MENAIPNYA HILANG BEGITU SAHAJA... BERBEKALKAN SEMANGAT YANG ADA, INI SAHAJA MAMPU RIA SAJIKAN UNTUK PEMINAT... SEMOGA TERHIBUR MEMBACANYA... MAAF TAK ADA GAMBAR MACAM SEPERTI SELALU...






Danish terus mengekori langkah Lidya yang ingin meninggalkan dirinya. Kau tak kan lepas dari aku. Aku akan buat kau jatuh cinta pada aku! Jam 9 malam Alya sudah meninggalkan aku. Sekarang tinggal Lidya yang degil ini.






"Lidya!" Panggil Danish. Perempuan ni memang degil la!






"Ken!" Panggil Lidya apabila melalui sebuah kedai menjual binatang.






Jantung Danish berdegup kencang. Siapa pula mamat ni? Kacau daun sahaja. Boleh pula buah hati aku tersenyum. Tersengih-sengih depan jantan ni. Memang buat hot melampau ni.






"Eh, dear! Kenapa ada kat ni? Bahaya dear keluar malam-malam macam ni." Nasihat Ken. Sudah menjadi kebiasaannya memanggil Lidya itu 'dear'. Lidya sangat manja dengannya.






What? Dear? Apa kejadah ni? Memang muka minta penampar aku je. Aku nak panggil sayang pun, kena bertaruh nyawa untuk menyebutnya. Kau senang-senang dapat berdear-dear dengan Lidya. Bikin hot! Memang hot!






"Ken, mana kucing yang saya suka tu. Tak nampak pula." Lidya bertanya. Dia tidak mempedulikan langsung Danish yang sudah masam mencuka itu.






"Tu, tengah makan ikan. Mana nak ingat tuannya dah," ujar Ken. Dia memerhati lelaki yang berada di belakang Lidya. Kadang-kadang mata lelaki itu bertukar merah. Merah? Vampire ke? Bahaya kalau Lidya dekat dengan lelaki macam ni.






"Ala comelnya. Geram!" Lidya melihat Nokim dari jauh.






"Baik dear geram pada Ken. Ada juga faedahnya daripada geram pada Nokim. Kan Nokim?" Lantas Ken mengusap lembut kepala Nokim. Nokim mengeaw... Nokim baru sahaja habis makan. Nokim menjilat-jilat tangannya.






"Comelnya Lidya..." puji Danish. Dia juga mengusap Nokim tetapi kucing hitam itu mahu menggigit. Kucing ni macam tahu-tahu saja aku puji Lidya yang comel. Bukan kucing ni. Alahai... Tak sangka buah hati aku ni penyayang sangat. Suka kucing. Meaww...






"Kau jangan la kacau Nokim. Dia susah nak suka orang yang baru jumpa dia." Lidya berkata. Lelaki ni tak reti nak blah ke?






"Betul kata, dear tu. Aku Ken..." Ken hulurkan tangannya untuk bersalam dengan Danish.






Danish pula perlahan mengeluarkan pisau istimewanya. Dia rasa mahu menikam Ken. Tidak disangkanya, dia dapat menyerap satu kuasa apabila dia menyentuh tangan Ken. Pantas dia kembali menyembunyikan pisaunya.






"Aduh!" Tangan Ken berdarah sikit.






"Ken!" Lidya terkejut lalu mengikut langkah Ken masuk ke dalam kedai.






Danish mengeluh. Menyampah dia melihat Ken yang gedik. Luka sikit je pun. Tak perlulah layan macam putera raja. Dia menuju ke arah kerusi hujung jalan sana. Bau darah membuatkan dia rasa tidak selesa. Kang tak pasal-pasal aku hisap darah mamat ni sampai kering kan.






Dia berbaring atas bangku panjang yang berhampiran dengan sebatang pokok yang besar. Selesa sangat. Matanya terpejam. Dia ingin berehat sekejap dengan kepala berlapikkan lengan.






Tiba-tiba ada sesuatu atas badannya. Dia membuka mata. Kelihatan kucing hitam yang sombong tadi duduk atas dadanya.






"Tadi sombong dengan aku..." geram Danish. Lantas tangannya mengusap bawah mulut Nokim dengan lembut dan mesra.






Nokim memejamkan mata. Tanda dia selesa diperlakukan begitu. Kadang-kadang Nokim mengeluarkan bunyi yang selesa.






Ken dan Lidya keluar kembali dari kedai terkejut melihat Nokim bermesra dengan Danish. Tanpa Danish sedari, Ken mempunyai kuasa yang membuat binatang suka padanya.






Ken merengus kasar. Dia tidak suka kehadiran Danish yang dirasai mengganggu segala urusan hidupnya.






"Ken, aku balik dululah."






"Okey. Take care..."






Cepat-cepat Lidya hilangkan diri apabila Danish terleka dengan Nokim.






"Mikon!" jerit Ken dengan kuat ketika tiada orang di situ. Secara automatik Nokim menjadi seorang serigala yang besarnya macam seekor gajah menindih dada Danish. Danish pantas mengelak dari ditindih. Berat kot makhluk ni.






Ken ketawa kecil. "Vampire macam kau ni, lemah!" hinanya lagi.






"Lemah ke? Tapi kenapa aku berjaya mengawal Mikon?" balas Danish. Dia tersenyum. Dia sudah dapat meneka apa kuasa Ken. Dapat mengawal binatang. Ingat aku lemah sangat ke? Belum cuba belum tahu.






"Memang sungguh mengejutkan jika kau boleh mengawal Mikon. Mungkin Nikom kau boleh bermanja-manja tetapi dengan Mikon jangan harap! Mikon, serang dia!" arahnya.






Mikon mengejar Danish. Danish tunggu apa lagi. Selamatkan diri la. Buat apa tunggu lagi. Sekali si kucing kecik ni cakar aku, mahu terkoyak badan aku. Dia memanjat bangunan sehingga tingkat ke atas. Malam semakin melabuh tirai.






Kalau ada Lidya kan best. Mesti aku bolehlah tambah tenaga kalau dia ada. Mana dia pergi kan? Dari bangunan tinggi ini dia berdiri. Memerhati dari jauh di mana Lidya. Matanya ternampak Lidya tetapi...






"Tak guna!" marah Danish.






"Lidya..." Ken berkata. Rupa-rupanya Ken berada di sebelahnya. Nampak apa yang Danish nampak.






"Ini semua salah kau!" geram Ken.






"Apa pula aku?"






"Kau vampire!"






"So?!" makin menyampah Danish melihat Ken. Hanya tahu salahkan orang sahaja. Macamlah dia tidak pernah melakukan kesalahan.






"Aku akan bunuh kau!" Kali ini Ken pula berubah bentuk kepada haiwan yang ganas.






Terbeliak mata Danish. Aku tak nak berubah macam dia. Buruk! Tapi aku dah serap kuasanya dengan menggunakan pisau peniruan kuasa ini. Tak apa. Lupakan dia.






Danish ingin mengejar Lidya. Makin lama dia bersama Ken, makin dia sakit hati. Ken dan Mikon terusan mengejar Danish.






"Bukkk!" Danish terkena tumbukan Ken sehingga badannya terpelanting. Main kasar betul si Ken ni. Nak tengok sangat aku serius. Okey fine!






Mata Danish sudah bertukar menjadi merah. Dia mengeluarkan aura yang cukup kuat. Ken sikit pun tidak takut.






Kali ini Danish menggunakan kuasanya sendiri.






"Aku menyeru kuasa yang tersembunyi. Keluarkan kau menjadi satu denganku. Menjadi satu kuasa yang tiada tandingan. Power Moon!" Kuasa Danish menjadi sungguh luar biasa.






Kuatnya kuasa dia! Ken dapat rasakan sesuatu yang sangat kuat.






"Mikon!!!!" jerit Ken apabila melihat Mikon tercedera.






ؕP/S = APA YANG BERLAKU PADA LIDYA YANG SEBENARNYA? APA JUGA BERLAKU PADA MIKON, KUCING YANG COMEL TU.... KALAU NAK BACA DALAM BENTUK ADA GAMBAR, LUKISAN... BOLEH BACA DI BLOG RIA NATSUMI... KAT SITU, SAYA LETAK GAMBAR LAGI... KAT SINI BOLEH LETAK TULISAN SAHAJA... HARAP2 TERHIBUR MEMBACANYA...














BAB 7






"Lidya, mana kau pergi?" Rintih Danish. Dia tidak berjaya menjejaki kekasih hatinya itu. Dia terus melompat dari satu bangunan ke bangunan yang lain.






Terimbas kembali apa yang dilihatnya. Lidya hilang sekelip mata dengan kabus putih sekelilingnya. Dia yakin,itu orang upahan Zafril. Tak habis-habis nak kacau hidup aku. Tapi muncul depan aku, tak berani langsung.Hish!






Teruk Ken dibelasah olehnya. Bukan dia tidak kasihan pada Mikon tapi tuan dia, over sangat. Memang patut makan penumbuk aku.






Danish berjalan pula. Dia memandang sekelilingnya. Tiba-tiba, hatinya berlebar lain macam. Dia terus berpaling ke belakang.






Satu makhluk merenung tajam ke arahnya.






"Siapa kau?" Danish tidak mempedulikan renungan tajam itu. Apa yang paling dia risau adalah Lidya.






"Aku?" Makhluk itu menghilang bersama kabus putih bersertakan dengan ketawa yang kuat.






Kini, Danish yakin. Kehilangan Lidya ada kaitan dengan makhluk tersebut. Dia kena cari seseorang yang dapat mengesan makhluk tersebut. Ya! Shah!!






***


Lidya terasa tubuhnya sakit sangat. Perlahan kelopak matanya di buka. Sungguh dia terkejut melihat sekelilingnya.






Dia berada di sebuah tempat yang sangat tinggi. Tangan diikat. Tubuhnya tergantung. Kakinya tidak memijak lantai. Hanya asap putih yang kelihatan di bawahnya. Dia tidak pasti apa yang ada disebalik asap putih tersebut.






Tubuhnya makin lengguh kerana diikat kuat dengan tali. Dia cuba leraikan ikatan itu tetapi tidak berjaya.






"Terlalu ketat!" Lidya mengeluh. Tiba-tiba dia menangkap satu bunyi. Bunyi pintu yang dibuka dari luar. Pantas dia memejamkan mata. Pura-pura pengsan.






"Bagus tindakan kau!" Zafril tersenyum. Dia yakin perempuan di hadapannya ada sesuatu yang berharga. Dia tahu yang Danish dalam kegelisahan mencari manusia ini.






“Terima kasih, tuan!” Dhoom berkata. Dia makhluk yang boleh menyerupai manusia. Wajahnya yang sekarang, sangat kacak dan bergaya. Berseri-seri walaupun dia satu makhluk yang pernah hidup dua ratus tahun.






“Aku ada satu rancangan...” Zafril memetik jarinya. Sekelip mata pakaian Lidya berubah menjadi gaun merah yang cantik. Dia memetik untuk kali ke dua. Pakaian Dhoom pula berubah.






“Aku nak kau gunakan kuasa kau untuk menarik perhatian Danish. Selepas itu...” Mereka terus berbincang sambil berjalan ke arah pintu keluar.






“Baiklah, tuan!”






“Batal rancangan tu. Kau buat macam ni...” Zafril tersenyum jahat. Dia tahu yang Lidya sudah sedarkan diri. Rancangan pertama itu sengaja dia berkata dengan kuat supaya Lidya mendengarnya. Rancangannya berjalan seperti apa yang dirancang.






Tup...






Pintu tersebut tertutup. Terus Lidya membuka matanya. Apa yang perlu aku lakukan? Rancangan mereka memang tidak munasabah. Apa yang aku kena buat dengan keadaan terikat macam ni. Siapa nak tolong aku?






P/s : Apa rancangan Zafril yang tak munasabah sangat tu? Teruk sangat ke? Nantikan sambungannya pada masa akan datang... Saya minta maaf lambat update....

10 comments:

  1. Saba ye akak..nie sume dugaan..terus kn berusaha dn semangat..jgn berhenti berkarya..sbb sye sngt suke kn sume pernulisan akak.<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank.... sob sob sob... terharu akak...takat ni yg ni aje mampu tulis....terima kasih...

      Delete
  2. wah..patut lama tunggu..kipidap ye ria..dun gibab..teruskan menulis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank... sob sob sob...nangis lagi....ingat je, nangis...hmmm terima kasih...saya akan terus berkarya...

      Delete

jangan lupa komen...komen anda sangat bermakna bagi ria natsumi