Followers

Sunday 4 December 2011

13
Komen

nak buat situasi cemas..tapi macam tak jadi aje...

“Alya! Alya!” Jerit Danish dalam kegelapan rumahnya. Tiba-tiba ada orang menekup mulutnya dari belakang.
Danish berjaya melepaskan diri.
“Siapa kau?”
Lelaki itu tidak menjawap. Danish ingin menumbuk lelaki berbaju hitam tetapi dia pantas mengelak. Danish bagaikan menumbuk angin sahaja. Dia terjatuh terjelupuk ke lantai.
“Abang!” Damia yang berada di belakang lelaki asing itu. Lelaki itu berpaling dan kini menjadikan Damia sebagai tebusan.
Peluh mula mengalir. Adiknya kini menjadi mangsa. Sungguh mencemaskan situasa yang dihadapinya. Hatinya tertanya-tanya di mana Lidya. Dia bimbang.
Tiba-tiba muncul seorang lelaki lain.
“Aku sudah selesaikan dia. Siapa pula lelaki ni?” lelaki yang berpakaian pelik itu berkata. Lelaki ke dua ini hanya memakai baju t-shirt berwarna putih dan berseluar jeans hitam.
‘Selesaikan? Lidya ke?’ Danish berasa marah dan ingin menumbuk lelaki berpakaian pelik itu. Lelaki itu mengelak dengan mudah. Danish bagaikan lupa seni persilatan yang dia pelajari dulu sehingga dengan mudah dia ditumpaskan.
Kini, Danish di ikat di kerusi dekat dengan meja makan. Dalam fikirannya hanya Lidya.




situasi : ada dua lelaki yang nak merompak rumah Danish. kebetulan danish tiada dirumah. Lidya dan Damia bersama-sama...Danish dan haris  pulang ke rumah. Danish terlebih dahulu masuk ke dalam rumah. haris kat luar tutup pintu pagar....so camner nak buat ayat ok sikit...ada sesiapa boleh tolong ria tak?

13 comments:

  1. nk bt ayat part yg mne ctu???part lidya ke danish

    ReplyDelete
  2. part Danish ajer...Lidya tak payah...camner ye...ada orang komen di FB agak berserabut dan tidak teratur susun atur ayat ni...camner ye?

    ReplyDelete
  3. Danish beraa risau melihat kawasn rumahnya kelihatan gelap lalu sdia segera membuka pintu rumahnya dan meminta haris tunggu di hadapan rumah.danish memanggil Alia berulang kali sambl menuju kearah sumber elektrk untuk membetulkannya tiba-tiba mulutnya ditekup darpada blakang dan dhentak dengan sesuatu objek yang keras hngga membuatkan dia rebah di hadapan ruang tamunya,ketika itu minda fikrannya asyik memikirkan perihal keadaan alia yang takut kepada gelap..boleh ke ayat mcm nie??ni sekadar cadangan dpd sy..

    ReplyDelete
  4. sy setuju dgn jalan cerita yang sp_gurlz buat..kaitkan dgn alya yang takut gelap..

    ReplyDelete
  5. saya pwn rse ok yg atas too ... hihihi s0ry i can't help u .. adh xpandai sgtt !! bace reti laa =D

    ReplyDelete
  6. wah ada gak respon...hihihihi hmm ok gak tu..Sp..thank cdgn awak tu...nantikan bab yg dah edit nt hihihi terima kasih semua...syg korng muah...

    ReplyDelete
  7. thanks..itu je yg mmpu sy tlg..sy pun msih lg dlm bidng nk bljar dlm seni penulisan novel

    ReplyDelete
  8. danish terjaga sebaik kedengaran suara orang yang sedang berbual,kelihatan dua orang sedang berbual di ruang tamu..tbe danish terdengar suara alia dan adiknya damia menjerit,secara perlahan danish cuba untuk melepaskan diri tetapi tgnnya terikat dri belakang dan membuatkannya susah untuk melepaskan diri,Danish cuba untuk mencapai handphone di poketnya tetapi dia gagal berbuat demikian,danish mengeluh keras....................(sekadar penambahan cadangan dpd sy)

    ReplyDelete
  9. wah cadangan yang baik....hihihi memang ria nak buat camtu...terima kasih...

    ReplyDelete
  10. tak kot...tunggu la dulu...tapi ada la 29 siri 3 hihihii

    ReplyDelete

jangan lupa komen...komen anda sangat bermakna bagi ria natsumi