Followers

Saturday, 13 December 2014

15
Komen

KEKASIH TIDAK IKTIRAF 4


ASSALAMUALAIKUM... maafkan saya...maafkan saya... maaf... kan saya.... hihihi menyanyi pula...maaf sebab lama tinggal mr.sengal ni n mr.poyo...agak sibuk dengan urusan harian dan usaha menyiapkan manuskrip CALON SUAMI KE DUA...harap  masa tidak membuat pembaca lupa pada watak2 ini...hihi ok selamat membaca...




Hasya pulang ke rumah sewanya. Myvi putih yang baru di belinya itu di pandu masuk ke garaj. Dia tersenyum melihat rumah ini. Tidak lama lagi Encik Rayyan akan pulang. Tidak sabar dia menanti ayahnya balik. Aku nak masak sedap-sedap nanti!

Dia terus masuk ke dalam rumah. Selepas mandi dan usai solat maghrib dan Isyak, dia bergerak ke dapur. Malam ni santapan aku ialah mee magi sedap di makan dan mudah di masak!

Selesai masak dan makan, dia berlalu ke ruang tamu. Makan keropok kentang sambil menonton. Tiba-tiba telefon bimbitnya berbunyi. Segera dia mencapai telefon nokianya.

“Assalamualaikum kak Auni.”

“Waalaikumsalam Hasya. Jom keluar malam ni, akak belanja makan air kosong.” Ajak Auni.

“Air kosong? Tunggu saya fikir seratus kali ye kak…” gurau Hasya.

“Ala, gurau je. Tak kan tergamak akak nak belanja air kosong. Akak ada masak nasi goreng ni. Kita makan kat mana-mana sambil menikmati angin malam.” Auni tersenyum.

“Menikmati angin malam? Jom makan dekat tempat membeli belah nak tak? Ada meja dan kerusi kat situ.” Hasya geleng kepala. Pelik dengan sikap Auni. Rumah ada, tapi nak makan kat luar rumah. Kalau makan pun, makanan yang dia masak, itu kan pelik. Memang pelik pun.

Sejam kemudian, dia berjumpa dengan Auni.

“Kak Auni!” jerit Hasya dari jauh. Perutnya lapar kembali. Makan magi bukannya kenyang sangat. Lagi pun rezeki jangan ditolak.

“Hasya, jom! Nak makan kat mana? Kat sini tak ada angin malam.”

“Apa kata kita makan kat kedai mamak?” ajak Hasya.

“Kedai mamak? Tak tergamak akak nak makan.” Wajah Auni masam mencuka. Dia kurang gemar makan di kedai mamak. Lagi pun mak ayahnya tak pernah ajar makan di situ. Jadi, tak nak la makan kat situ.

“Kita order air la aje la. Tak payah makan. Makan je apa yang akak masak.”

“Air tin!”

Apa yang dirancang oleh mereka berjalan dengan lancar.

“Terbaik kak.” Hasya tersenyum. Mamak kedai itu hanya tengok sahaja mereka.

Tiba-tiba muncul dua orang lelaki yang tidak dijemput.

“Auni, kau makan di kedai mamak? Aku tak sangka betul!” Noah Qushairy berkata. Sejak bila minah ni berminat dengan masakan mamak ni?

“Tuan muda!” Auni terkejut.

“Hey Noah! Tegur orang tu bagilah salam. Kita orang Islam kan?” tegur Qayl Haseef. Dia perasan akan kewujudan Hasya. Seperti biasa, gadis itu sikit pun tidak memandangnya. Pandangan mata mereka tidak pernah bertaup.

“Ops! Baiklah Ustaz. Assalamualaikum Auni.” Noah Qushairy membetulkan kembali kesilapannya dalam menegur orang. Wajahnya ceria. Mestilah ceria, terserempak dengan buah hati yang disayangi. Alahai, bilalah aku boleh jadi kekasih dia? Tentulah bila aku dah luahkan perasaan cinta pada dia, sengal! Dia garu kepala.

“Waalaikumusalam, Tuan muda. Kawan Tuan Muda…” jawab Auni. Dia tak ingat nama lelaki yang selalu berkepit dengan Noah Qushairy.

“Panggil je Qayl.” Kata Qayl Haseef. Kasihan pula melihat Auni di buli begitu.

“Biarlah Qayl. Dia panggil kau macam tu.” Noah Qushairy suka kalau Auni mengikut arahannya dan bukan arahan Qayl Haseef. Dia cemburu. Hey, Noah, tak kan sebab tu je kau nak cemburu? Ish! Ish! Ish!

“Kau ni, sengal boleh la. Tapi, jangan jadi pembuli.” Qayl Haseef menarik pipi Noah Qushairy. Manja sekali gelagat mereka berdua.

“Sakitlah! Suka hati aku la. Nah! Kau rasa sekali kesakitan aku!” Noah Qushairy juga menarik pipi Qayl Haseef. Sama-sama geram dan saling menarik pipi dengan kuat.

“Sengal kau, Noah! Aku tarik manja je!”

“Manja kau kata!”



Serentak itu, dua kepala memandang mereka berdua. Auni dan Hasya terkejut melihat adegan yang berlaku di depan mata mereka. Hasya yang mulanya tidak mahu melihat wajah Qayl Haseef , secara automatik memandangnya.

Kemudian, Auni dan Hasya saling berpandangan.

Adakah mereka gay? Hati Auni berbicara.

Memang sah mereka gay. Giliran hati Hasya pula berbicara.

Tiba-tiba Qayl Haseef dan Noah Qushairy terkaku. Serentak mereka memandang Hasya dan Auni yang terkaku juga memandang mereka.

“Kau jangan salah faham!” Noah Qushairy terus berkata. Dapat baca sangat apa yang ada dalam kepala otak mereka berdua. Mesti ingat aku gay. Tak Auni! Sayang, dah salah faham ni! Noah hanya nak sayang je. Bernafsu pada sayang je. Pada Qayl? Noah Qushairy memandang Qayl Haseef. Tak sayang! Tak bernafsu langsung. Kata-kata itu hanya bergema dalam hatinya sahaja.

“Kau orang berdua jangan nak fikir yang bukan-bukan. Aku normal okey…” kata Qayl Haseef pula sambil memandang ke tempat lain. Malu kot. Si Hasya tu pun pada mulanya tak nak pandang aku, boleh pula pandang. Ish, Geramnya!

“Lupakan je! Aku makan sini, boleh kan, Qayl?” Noah Qushairy berkata sambil memandang muka Qayl Haseef.

“Boleh je…” Qayl Haseef lalu duduk.

“Aku tak jemput pun kau duduk. Aku hanya kawan dengan Noah je. Kau boleh blah.” Selamba Hasya bercakap. Dia tidak peduli lelaki ini anak majikannya. Ini luar dari tempat kerja, jadi tak payah hormat pun tak apa.

Terus merah telinga Qayl Haseef mendengar kata-kata Hasya. Sengaja mahu menempah maut minah ni.

“Relaks Hasya. Dia kawan baik aku. Jadi, dia pun akan jadi baik macam aku baik dengan kau. kan Qayl?” kata Noah Qushairy sambil menjeling ke arah Qayl Haseef. Sempat dia mengenyitkan mata pada Hasya.

“Ikut suka kaulah Noah.” Hasya mengalah.

“Kau nak minum air apa?” soal Noah Qushairy.

“Kau ambilkan aku air botol 100 plus je.” Qayl Haseef hanya bercakap tanpa memandang Noah Qushairy. Matanya pada Hasya yang juga sedang menjeling tajam padanya.

“100 plus? Sama dengan Hasya la. Itu yang aku cakap kau orang ni boleh jadi kawan. Entah-entah laki bini kot.” Gurau Noah Qushairy. “Setuju tak, Auni?”

“Bolehlah. Setuju sikit.” Balas Auni. “Aduh!” Hasya menyiku lengan Auni.

“Auni, tunjukkan mana kau ambil air 100 plus ni…” ajak Noah Qushairy.

“Ala, tuan muda ni. Itu peti aisnya.” Tunjuk Auni. Dia malas mahu berjalan lagi. Dia hanya nak makan je.

“Teman aku!” tegas Noah Qushairy. Nak bermanja pun tak boleh. Tak faham ke bahasa kiasan aku yang mahu bermanja dengan kau wahai Auni.

“Ye lah!”

Mereka berdua bangun dan menuju ke peti ais. Mereka meninggalkan Hasya dan Qayl Haseef bersendiri.

“Yang kau pilih air yang aku tengah minum ni kenapa? Saje nak cari gaduh dengan aku? Tak payah la aku syorkan. Sebab tak ada faedahnya.” Geram Hasya. Tak fasal-fasal dia kena gosip dengan mamat ni. Tak mungkin dia suka pada lelaki yang berlagak macam ni.

“Mana aku perasan. Memang aku suka minum air tu. Tak ada kena mengena dengan kau langsung.” Qayl Haseef tidak mahu mengalah.

“Kau memang munafik kan? Depan Noah kau baik dengan aku. Belakang dia, kau hina aku. Kau pijak-pijak aku.” Makin membara marah Hasya.

“Sedapnya mulut kata aku munafik. Lagi satu. Jangan sebarkan fitnah kalau aku tak pernah buat kau macam tu.”

“Mengaku aje la.”

“Macam mana aku nak mengaku sedangkan aku tak buat. Ada ke aku pijak-pijak kau. Agak-agak la nak cakap tu.” Marah Qayl Haseef pun sudah sampai tahapnya.

“Kau!”

“Apa?” keras suara Qayl Haseef.

“Tak ada air lain la. Aku pun ambil air yang sama dengan kau, Qayl. Jom makan!” Noah Qushairy tiba.

“Makan apa?” soal Auni. Nasi yang dia bawa ini cukup-cukup untuk dua orang. Tanpa Auni sedar, nasi yang dibawa itu cukup untuk lima orang makan. Ish, Auni ni!

“Makan nasi goreng kau masak la.” Kata Noah Qushairy. Dari tadi dia nampak bekas makanan yang besar itu yang berada atas meja. Aku dah macam kena jambi dengan Auni. Selalu rindu masakkannya.

“Nasi ni untuk aku dan Hasya. Kau orang kena order yang lain.” Bagi Auni, mengenai makanan, dia tidak boleh berlembut. Tambahan makanan yang sedap macam makannya. Mana boleh kongsi!

Sekarang, giliran Noah Qushairy dan Auni bergaduh pula. Hasya dan Qayl Haseef hanya menonton sahaja sambil meneguk air 100 plus.

“Aku nak makan nasi goreng kau.” Noah Qushairy mengulangi kata-katanya.

“Tak boleh!”

“Aku nak!”

“Tak boleh! Tak boleh la!”

“Kedekut!”

“Biarlah!”

Hasya dan Qayl Haseef hanya memandang mereka berdua bergaduh.

“Kedekut!” makin geram Noah Qushairy.

“Suka hati aku!” balas Auni. Kali ini aku buat keras. Kena yakin. Jangan mengalah dengan mamat sengal ni.

Tiba-tiba tangan Noah Qushairy merampas bekas makanan tersebut.

“Bekas makanan ini menjadi hak aku!” kata Noah Qushairy. Siap dengan gaya ala-ala orang sudah berjaya mendaki gunung. Berdiri tegak sambil ketawa.

“Sengallah kau ni! Bagi balik!” Auni cuba merebutnya kembali. Dia berdiri juga.

“Pendek, kau duduk diam-diam. Jangan nak berangan yang boleh capai bekas makan ni dengan keadaan kau yang tak mengizinkan itu.” Hinaan gurauan dari Noah Qushairy. Dalam hatinya, tersengih tak ingat dunia. Wajah muncung Auni sangat mencuit hati.

“Kau sengal, Noah!” makin geram Auni. Dia duduk dengan kasar dan memeluk tubuh.

Hasya bangun dengan tiba-tiba dan sekali lompat, dia sudah dapat mencapai bekas makanan tersebut. Noah Qushairy terkesima termasuklah Qayl Haseef. Tidak lepas mamat yang anti Hasya itu melihat cara Hasya merampasnya.

Cool! Itu sahaja Qayl Haseef mampu berkata tetapi hanya di dalam hati.

“Yes! Thank Hasya.” Auni gembira. Nasib ada Hasya. Padan muka kau, Noah! Dia gembira. Perut pun dah lapar ni. Tak boleh tahan.

“Kak Auni, kalau kita ada rezeki lebih, tak salah kita bersedekah pada yang memerlukannya.” Sempat Hasya memandang dua lelaki di hadapannya. “Banyak pahala yang kita dapat. Akak nak tak pahala.” Hasya tersenyum sambil memandang Auni.

Tersentak hati Qayl Hasya melihat senyuman itu. Ini kali pertama melihat Hasya senyum begitu. Ikhlas pula senyuman minah ni. Kenapa hati aku tenang tiba-tiba ni? Pantas dia melarikan pandangannya ke tempat lain.

“Pahala? Yelah. Kau bertuah, Noah. Kalau tak ada Hasya tadi, jangan harap kau boleh makan!” geram Auni. Marahnya masih bersisa.

“Macam tu la akak. Sayang kak Auni!” Pantas Hasya mencium pipi Auni. Mengalir kasih sayangnya untuk Auni. Dia tiada kakak tapi abang ada dua orang.

Noah Qushairy dan Qayl Hassef terkesima lagi. Cium pipi? Lesbian? Serentak fikiran mereka.

Noah Qushairy tidak tenang. Sesedap hati si Hasya ni cium buah hati aku. Aku… Aku pun nak cium juga… Dia tidak keruan. Matanya tidak lepas melihat wajah Auni yang sedikit kemerahan. Mungkin malu dicium begitu.

Tanggapan Qayl Haseef terus berubah. Dahlah pakai tudung tak elok, ini nak jadi lesbian pula. Aku kena tegur mereka berdua ni.

Akhirnya mereka makan dengan tenang. Tanpa seorang pun bercakap.

“Assalamualaikum…” tiba-tiba muncul seseorang yang tidak di kenali.

“Waalaikumusalam…” jawab Qayl Haseef.

“Boleh saya duduk di sini?” Matanya memandang Hasya tetapi gadis itu sikit pun tidak memandang lelaki itu.

“Tak tahu la boleh duduk atau tak? Kena tanya tuan punya meja la.” Jawab Qayl Haseef. Dia sempat menjeling Hasya yang sikit pun tidak memandangnya. Ish, kenapa la hati ni nak sakit pula?

“Hasya, tak nak bagi abang duduk ke?”

Mereka bertiga terkejut mendengar cara lelaki itu berkata. Macam mesra je. Siapa ni?

“Banyak lagi kerusi kat sini yang boleh encik duduk.” Hasya menentang kerusi yang ada berhampiran dengannya.

“Garangnya. Ini yang abang suka. Garang tapi manja.” Kata lelaki itu lagi.

Kekasih dia ke? Persoalan masih muncul dalam fikiran Qayl Haseef.

“Boleh diam tak! Lelaki tak bertanggungjawab!”

“Hasya, kenapa ni? Tak bertanggungjawab? Kau mengandung ke?” Auni terus berkata apa yang terlintas di fikirannya.

“Kak Auni. Apa pula mengandung? Hasya ni masih waras nak buat benda macam tu. Berdosa kak.” Geram pula Hasya mendengar tekaan Auni.

“Kalau bukan mengandung, apa dia?” Auni bertanya lagi.

“Malaslah nak cakap!” Hasya bangun dan terus berlalu pergi.

“Hasya, kan datang dengan akak tadi. Mari akak hantar balik.” Jeritnya.

“Tak payah wahai Cik Auni. Saya akan hantarkan dia.” Lelaki itu tersenyum manis memandang Auni.

Noah Qushairy perasan pandangan itu. Hey lelaki! Dah ada Hasya tu, jangan nak menyibuk dengan kekasih aku ni pula. Geramnya sekadar dalam hati.

“Betul ke ni?” Auni terpegun melihat senyuman lelaki itu. Ada lesung pipi yang sangat comel.

“Ya. Saya pergi kejar dia dulu.” Lelaki itu pun menghilang.

Mereka bertiga juga terus pulang ke rumah masing-masing.

Selepas menghantar Noah Qushairy, Qayl Haseef pulang ke banglo ayahnya. Dato Qayyim sudah lama tidur. Dia terus masuk ke dalam rumah dan duduk di sofa ruang tamu. Dalam keadaan gelap di situ, dia memikirkan tentang Hasya.

Rupanya dia dah ada kekasih. Patutlah tak pandang aku pun. Dia rasa geram dengan apa yang di lihat. Eh, tak kan aku cemburu! Dia ketawa kecil.

Kenapa nak cemburu? Siapa dia dengan aku sampai aku nak cemburu? Dia tidak mahu mengakui perasaannya.



“Lebih baik aku tidur!”

15 comments:

  1. Makin menyengat citer ni... Soooooo cepat2 la smbg yer sisssss...

    ReplyDelete
  2. 1. Sweetnya dorang..
    Eh btw lelaki misteri tu sapa ek???
    Hurmmmmm
    Best best best best!!!!!!

    ReplyDelete
  3. (8) bestnye... siapa lelaki misteri tu tringin nak tahu siapa sebenarnye dia?? Boleh sambung lagi tak.. ^_^

    ReplyDelete
  4. HEHEH Qayl dh mula cemburu tu.. ''dalam hati ada taman'' (from fb Blossom sakura Nabo)

    ReplyDelete
  5. Hihihi sweet... Malu ke? Makin best nie x sabaq nk tnggu smbungan.. Nanti wat lg menarik tau ria :-) akak tunggu.........

    ReplyDelete
  6. Best sgt.. fall in love dgn watak dlm cte ni.. noah memang sengal n qayl memang poyo. But, sweet.. xsabar nk tw sambungannya.. sambung please.. hehe :D

    ReplyDelete
  7. Wooo best ahh dik. Sambung lagi. Hihihih

    ReplyDelete
  8. 13..
    best...
    spe lelaki misteri tu??

    ReplyDelete
  9. (7) herm..lelaki mmang ego nk ngaku prasaan ...-ainaa najihah ;)

    ReplyDelete
  10. (4)
    aikkk.... Siapa lak si hadwan nie...
    Ap die bt smpai hasya mrah sgt...

    Jeng3... Qayl dah cemburu tgk hasya ada kekasih...hihihi
    yg si noah geram laki tu snyum kat auni...hihihi
    noah nakal buli auni...taw lah auni pndek nk amek.bekas die tu... Hihihj...
    Sweet sgt ctr nie...
    *snyum je bce.best2..

    ReplyDelete
  11. (10) Puteri
    - alamak kan dh dapat gelaran gay untk noah dn qayl.... haha...
    - so sweet noah dengan auni walaupun suka bergadoh.... suka2....
    - hadwan siapakah???? buah hati hasya ke?? hurm
    -yeahhhh qayl jelez kat hasya sbb ad buah hati... suka kat hasya laa tu...

    ReplyDelete

jangan lupa komen...komen anda sangat bermakna bagi ria natsumi