Followers

Monday 1 December 2014

26
Komen

TEMA FANTASI : SUAMIKU VAMPIRE 5

ASSALAMUALAIKUM... lama tak update cerita kesukaan saya ini... maaf sangat... lama yang tunggu ye... ini tema fantasi tau...so, ceritanya banyak tak logik... macam citer anime tu... AMARAN! Bagi pembaca yang tak suka tema fantasi, jangan sesekali baca sebab anda tak kan dapat feel ceritanya hahahaha selamat membacanya...



“Tak guna! Kalah lagi. Aku tak kan lepaskan kau, Danish!” Zafri mengamuk. Lenyap kuasa Wan Shan membuatkan dia boleh agak apa yang berlaku.

Dia menyeru yang lain. Dia tidak akan biarkan Danish bergerak bebas sesuka hati. Dia tidak akan berhenti selagi hari pemilihan ketua Vampire berhenti. Aku sepatutnya yang layak berada di situ.

“Keluarlah Mark!” Seru Zafri.

“Tuan!” Mark melutut. Wajahnya seperti manusia biasa. Berambut panjang dan tidak suka senyum. Wajahnya cukup. Rohnya terseksa. Dia mati kerana dibunuh oleh teman wanitanya sendiri. Rohnya tidak tenang dan setiap wanita yang ada perasaan cinta dalam hatinya akan dibunuh tanpa belas kasihan.

“Bunuh Danish. Sekarang!” arah Zafri.


Alya memandang wajah Danish. Sungguh! Dia jatuh cinta dengan Danish. Masanya semakin singkat. Bolehkah aku bersamanya sebelum aku menghilang? Lagi sepuluh minit lagi tepat jam 9 malam. Apabila dia menggunakan terlalu banyak kuasa, masanya semakin pendek dan singkat.

“Kenapa ni sayang? Lapar?” soal Danish yang masih ceria. Sedikit pun tidak kisah dengan layanan Alya terhadapnya.

“Aku nak jalan-jalan je.” Alya terus bangun dari tempat duduk di sebuah taman. Ada sebuah tasik di situ. Nampak biasa sahaja. Tiba-tiba hujan.

“Alya!” panggil Danish. Dia melindungi kepala Alya dengan jaket berbulunya itu.

“Ala, takat hujan, tak kan demam pun…” kasar Alya.



“Hujan ni berbeza…” Serius suara Danish. Dia dapat rasa kan satu kuasa yang hebat.

“Berbeza…?” Alya berfikir. Tang mana yang berbeza. Air hujan juga? Bukannya air asid ke…

“Water bom!” jerit seseorang.

Danish leka memerhati sekelilingnya. Tiba-tiba dia di serang seseorang lelaki berambung panjang dengan kuasa air.

“Mark!” Danish kenal lelaki itu. Itu orang suruhan Zafri. Tidak putus-putus Zafri menghantar orang suruhannya untuk membunuhnya.

“Danish!” jerit Mark. Tangkas sekali Danish mengelak tetapi dia tidak kisah. Dia lebih berminat pada perempuan yang mempunyai rasa cinta dalam hatinya.

“Alya!” jerit Danish apabila tubuh itu ditarik oleh Mark. “Kau jangan nak apa-apa kan Alya.” Danish mula cemas. Gila tak cemas, buah hati kot.

“Aku tak kan apa-apa kan dia, Cuma aku…” serentak itu dia mengangkat tangan. “Kuasa. Kuasai perempuan ini. Menukar perasaan cinta kepada benci. Ikutlah arahan aku selagi kau ada perasaan benci itu!” Serentak dia habis berkata-kata, tangannya bergerak ke dada Alya untuk memasukkan gelombang cahaya merah hitam ke hati Alya.

“Tidak!” jerit Danish.

“Arrghhh!” Alya menjerit sekuat hati. Kini, matanya bertukar menjadi warna merah. Dia di rasuk oleh Mark.

“Pergi bunuh dia!” Mark memberi arahan pada Alya. Alya terpaksa mengikut arahan tersebut.



“Alya!” Alya menyeru pedangnya. Dia berlari ke arah Danish lalu menetaknya berkali-kali.

Danish pula, apabila diserang oleh Alya, dia rasa tidak sedap hati. Mana mungkin dia memukul buah hatinya sendiri. Dia rela dibunuh oleh Alya tetapi bukan dengan cara begini. Dia tahu Alya dalam kawalan Mark.

Mark ketawa terbahak-bahak. Dia suka melihat pasangan yang bercinta itu gaduh. Bunuh dia! Bunuh!

“Alya, ini aku! Danish!” Danish cuba menyedarkan Alya tetapi hanya sia-sia. Alya terusan menyerang Danish.

Danish tidak boleh terus berdiam diri. Dia keluarkan pisau kecilnya. Dia sempat menendang Alya jauh darinya tetapi tidak la kuat sangat. Kasihan Alya tak fasal-fasal kena terajang dengan aku.

“Aku menyeru kuasa Wan Shan. Datang kepadaku. Aku memerlukan kuasamu. Nail black!” Keluar banyak paku di tapak tangan Danish. Dia menghalakan pada Alya.

Alya terkena Nail Black. Dia terlekat pada pokok besar yang ada di taman tersebut. Dia tidak dapat bergerak.

Mark rasa geram. Ingatkan dia tidak perlu keluarkan tenaga tetapi apabila melihat Alya sudah terkunci, dia terpaksa membantu menghancurkan paku tersebut.



“Alya, sedarlah! Ni aku! Aku! Aku…” Danish berusaha berkata supaya Alya ingat padanya. Tiba-tiba air mata Alya mengalir. Dia angguk kepala.

Mark menggerakkan tangannya seperti ingin memanah. Unsur airnya digunakan sebagai senjata. Dia ingin memanah Danish yang masih leka bercakap dengan Alya.

“Mati kau!” Mark lepaskannya. “Panahan Air!”



Danish tidak boleh bersabar lagi. Dia mengelak serangan Mark. Paku yang mengunci Alya terhapus. Aduh! Susah kalau minah ni boleh bergerak.

“Bunuh dia!” arah Mark.

Alya terus menyerang Danish. 



Danish pula sengaja berlawan berhampiran dengan Mark berdiri. Lelaki itu tidak menyedari lagi. Semasa Alya ingin menyerang Danish tetapi lain yang berlaku. Alya menyerang Mark!

“Berani kau pukau Alya! Lelaki tak guna!” marah Lidya. Tempoh masa Alya di hidupkan sudah tamat. Lidya kembali kepada asal. Ketika ini Lidya tiada perasaan cinta pada Danish, jadi dia tidak akan terpukau dengan arahan Mark. Hanya Alya yang ada perasaan cinta tetapi bukan Lidya. Lidya masih belum mengenali Danish.

“Tingkat kuasa Alya. Alya, bantulah aku!” pedang Alya bertukar bentuk menjadi lebih besar dan berwarna biru terang. Sekali Lidya menghayunkan pedang Alya, Mark terhapus.

Danish yang melihat dari jauh terkesima.

“Bukan kau dah kena pukau, Alya?” soalnya keliru.

“Aku Lidya la…” kata Lidya lalu menghilangkan pedang Alya. Dia sangat letih hari ini.

“Lidya? Alya? Dia ada dua diri ke?” Danish makin serabut. “Lidya, terangkan kepada aku!” geram Danish.



“Tak nak! Aku benci kau! aku benci sebab Alya suka kau!” Lidya tidak suka Danish. Begitu mudah Alya jatuh cinta pada lelaki yang dah hisap darahnya. Tidak mungkin aku akan jatuh cinta sekali.

“Lidya!” pantas Danish menyambar lengan Lidya. “Aku nak penjelasan dari kau!” serius nadanya.

“Uwweeekk!” Lidya pijak kaki Danish lalu melarikan diri.

Danish hanya mampu gelengkan kepala. Awatlah minah ni nampak makin comel macam tu. Dia tersenyum lalu mengejar Lidya. Kalau Alya pun aku dapat buat dia jatuh cinta dengan aku dalam masa 12 jam, ini kan pula kau yang hati lagi lembut dari Alya. Tunggulah aura romantik aku keluar ye?

26 comments:

  1. best!!! x sbar tnggu next entry...msti lidya ni lg kasar dr alya kan...

    ReplyDelete
  2. Waaa !! Lma nya 2gu ,, akhr nya dpt jgak bca ,, thx kak ria ! X sbar nk 2gu next n3 ..

    ReplyDelete
  3. Aaaahhhhhh... sambung cepat kak ria
    Nk tau apa jd lps nie !!!!

    ReplyDelete
  4. Sambungla cpt please!:(.. best cerita ni tau~ dahla sya suka tema fantasi~please sambung…

    ReplyDelete
  5. Sambung ....sambung.....cepat sambung
    S.A.M.B.U.N.G SAMBUNG
    please cepat la sambung:-D:-D:-D:-D

    ReplyDelete
  6. Best citer nice.....Duke sngt2... Sambungan please

    ReplyDelete
  7. Wow best gila
    Cpt la smbng cite ni

    ReplyDelete
  8. Lamanya. ..bila nk smbng ni..
    Sabar je la huuuu...:-(:-(:-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf...agak busy siapkan novel...insya allah...ada kelapangan..saya sambung...

      Delete
    2. Assalamualaikum.. akak ria please sambung cita fantasi nie.. best sesangat... nk tau apa kesudahannya...

      Delete
    3. red white....saya akan sambung...cuma lambat...tak tahu bila...maaf....

      Delete
  9. Replies
    1. facebook-azalea eshal
      email : love_kelip@yahoo.com
      kalau ada FB, bgtau nama fb kamu...akak try add...

      Delete
  10. wah..x sabar nak tunggu sambungan...
    sya memang suke karya akak ..
    dekat penulisan2u pun banyak karya akak yg sye dh baca...

    ReplyDelete
  11. Rindunya dengan cita suamiku vampire tema fantasi ni
    Dh lama tunggu akhirnya keluar gak
    Please sambung cepat...dh kempunan ni nk tau apa jd dengan Danish n Lidya

    -Musliha-

    ReplyDelete
  12. Cerpen ni x de smbngn dia ke...????

    ReplyDelete
  13. Akak cerpen ni x de sambungan die ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada...ada....masih mencari gambar2 anime yang sesuai...barulah feeling sikit nak baca...betul tak?hihihi cuma lambat la...tak tahu bila boleh update.

      Delete
  14. Hmmm btl jgk tu. Kalau ade gmbr baru ade feeling sikit.....mcm btl pon ade hehehe. Biase la saya mmg suka cite fantasi dng novel. ..:-):-):-)

    ReplyDelete
  15. Best sangat 2 . Saya suka sangat dengan cerpen fantasi macam ni..

    ReplyDelete
  16. best cerpen cerita fantasi ini, harap cepat sambung ye akak tak sabar nk tahu sambungannya

    ReplyDelete

jangan lupa komen...komen anda sangat bermakna bagi ria natsumi