Followers

Sunday 13 May 2012

2
Komen

watak Suamiku gila kuasa...

Putra Huzaiman...
Dia seorang yang sukakan kuasa dan pangkat. Dia suka buat muka serius. Mungkin sebab nak tua cepat sangat kot hahaha tak lah...padahal dia nak perhatian. Semua yang diuruskan olehnya pasti akan berjaya dengan cemerlang. Ini yang buat ramai yang jeles. Musuh pun ramailah. Perempuan pun suka gila la dengan dia ni tapi masalahnya, dia ni tak suka perempuan. (habis dia suka lelaki ke? Guy? Oh tidak!!!) eh taklah macam tu. Dia Cuma  tak berminat ke arah itu lagi. Cuma seorang gadis ni dia suka. Namanya Sha. Itu ajelah yang dia tahu. Sha ni perwatakkannya macam lelaki tapi perempuan. Sha selamba betul apabila berjumpa dengan dia. Tak tahu erti takut ke... hormat ke...main redah aje minah ni. Dia suka sejak Sha selalu datang lewat ke sekolah. Dia sengaja tidak mahu ambik tahu pasal si Sha ni sebab dia nak menidakkan perasaannya yang semakin mendalam untuk Sha. Nama penuh Sha pun tak tahu. Si amman dan Ammar la yg selalu tulis nama si Sha ni. Kerana nak hilangkan perasaan yang tak best dia rasakan ini, dia sentiasa membuli si Sha. Dia terhibur melakukannya.
       Lepas Spm dia mula rasa senang hati sebab tak payah jumpa Sha dah tapi tak sngka Sha kerja kat Syarikat. Dia terkaku pada mulanya tapi idea untuk membuli Sha membuak2 dalam kotak fikiran ni dan si Sha ni hanya terima sahaja tanpa bantahan. Layan aje pembulian dia. Dia pun cuba idea yang paling gempak ni untuk mengenakan Sha tapi akhirnya dia yang terkena. Gadis itu tetap mencuit hatinya.
       “Oh tidak!! Aku tak mahu dia ambil hati aku. aku tak nak! Aku tak nak dia xcapai cintai yang sememangnya ada dalam hatiku untuknya tapi aku tak sanggup pula tengok dia bersama lelaki alin. Adakah aku kena mengikat dia dengan perkahwinan? Dia akan jadi hak aku yang mutlak. Adakah cara ini yang terbaik?” huzaiman tertanya2
       “Sha, hanya gadis yang pelik dan buat aku rasa ingin disayangi oleh beliau. Ala camner ni? Sha suka aku tak? Aku kan selalu buli dia... camne dia nak suka aku? mustahil la dia nak suka aku. aku nak buat camner dia suka aku. sha kan berdendam dengan aku... Baik fikir wahai huzaiman. Fikir!” Huzaiman mula geram...

2 comments:

jangan lupa komen...komen anda sangat bermakna bagi ria natsumi